استعداد چيست

آموزش بازرايابي

۸۶ بازديد

قبل از اين كه استعداد هاي خود را كشف كنيد بايد با اين واژه آشنا مي شويم.بسياري از افراد دليل عدم موفقيت خود در هر كاري را به بي استعدادي ربط مي دهند.آيا واقعا همه چيز به استعداد بستگي دارد؟

استعداد چيست؟

استعداد در انگليسي TALENT ناميده مي شود. در واقع مهارتي است كه شخص بايد كاري را كه اغلب مردم آن را دوست دارند و كاري دشوار است به خوبي انجام دهد.استعداد را مي توان ميزان نسبي پيشرفت فرد در يك فعاليت نيز معرفي كرد.افراد با استعداد ممكن است در چند زمينه مستعد باشند.

چگونه استعداد خود را كشف كنيم؟

چگونه استعداد خود را كشف كنيم؟

آيا استعداد متولد شده است و يا ساخته شده است؟

استعداد موقوفات طبيعي يك شخص است بنابراين همه انسان ها با استعداد هاي خود متولد خواهند شد. رشد و توسعه آن ها بر عهده انسان است،اما دانه ها در بدو تولد در درون انسان ها هستند.استعداد يك توانايي يا پتانسيل طبيعي است كه افراد دارند كه ممكن است از خلاقيت, عقل، مهارت هاي اجتماعي،تا توانايي هاي ورزشي انسان را شامل شود.همه انسان ها داراي استعداد هستند،اما هميشه در تشخيص اين كه استعداد هاي آنان كدام است خوب عمل نمي كنند.در حقيقت بهترين استعداد هاي ما مي توانند دقيقا در جلوي چشمان ما باشند و ما آن ها را از دست دهيم و اغلب به دنبال استعدادي هستيم كه فكر مي كنيم برايمان پر سود تر و داراي بازده بهتري است و يا به دنبال استعدادي هستيم كه زندگيمان را به آن گونه كه تصور مي كنيم عوض كند و همين عوامل سبب از دست دادن پتانسيل و استعداد عظيم واقعي موجود مي شود و ما در انتظار كشف ساير استعداد هايمان مي مانيم.

شناخت استعداد هايتان باعث پيشرفت كاري و تحصيلي شما مي شود:

اگر بتوانيد استعداد هاي خودتان را بشناسيد و آن ها را تعيين كنيد،با اين كار به يك منبع شگفت انگيز كه مي تواند شما را در هر جنبه اي از زندگي،شغلي،تجاري،تحصيلي،هنري و…كمك كند دست پيدا كرده ايد. با توجه به آن چه تا كنون گفته شد در يافتيم كه استعداد توانايي است كه در درون انسان نهفته شده است و بايد آن ها را شناخت و با كار كردن و پرورش و توسعه آن ها بايد استعداد هاي دروني خود را شكوفا كنيد تا بتوانيد بهره لازم را از آن ها ببريد.

براي مطالعه مقاله كامل چگونه استعداد خود را كشف كنيم،كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.